Galeria Płockich Autobusów


#10934 / Volvo B10B / Merkavim

09.09.2016 - Łódź, Dworzec Północny
Volvo rozpoczyna kurs do Płocka przez Głowno, Łowicz, Sanniki, Gąbin o 11:00 (na e-podróżniku przystankiem początkowym jest nieistniejący już Dworzec Centralny).
Aktualnie połączenie Płocka z Łodzią zapewniają 3 kursy PKS Płock, oprócz powyższego jest jeszcze pospieszny do Krakowa oraz popołudniowy kurs Sierpc - Łódź. A jeszcze kilka lat temu głównymi przewoźnikami na tej trasie były PKS Gostynin i PKS Kutno... Można było z nimi dojechać nie tylko do Łodzi, ale też kolejowego centrum Polski - Kutna. Obecnie połączenia do Kutna zapewniają Koleje Mazowieckie, ale przede wszystkim prywatni przewoźnicy: Maros z Łęczycy i Sand-Bus z Kutna. 2 pospieszne kursy PKS (Płock - Kraków i gostyniński Płock - Wrocław) pozostają pewnie niezauważone...

WP 227AA
#10934_#10936.jpg 10934-ul_St_Jachowicza_21_07.JPG 10934_16-09-09.jpg #10935-2.jpg #10935.jpg
Infomacje o pliku
Nazwa pliku:10934_16-09-09.jpg
Użytkownik / Album:Jarkie / Volvo
Słowa kluczowe:#10934 / Merkavim / PKS_Płock / Volvo_B10B/Merkavim
Marka Typ:Volvo B10B / Merkavim
Data wykonania (DD.MM.RRRR):09.09.2016
Miejsce:Łódź, Dworzec Północny
Rozmiar pliku:313 KB
Data dodania:październik 05, 2016
Wymiary:900 x 600 pikseli
Wyświetleń:663
LINK DO ZDJĘCIA:http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pid=15193
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 11 z 11
Strona: 1

macfiction   [październik 05, 2016 at 09:22 PM]
Jeszcze niedawno z Płocka do Łodzi było ze 12 kursów dziennie. PKS Gostynin, Kutno, Łęczyca, PT Łowicz... Kutno już nawet nie jeździ do Płocka, Gostynin ma kilka kursów, wozi powietrze. Cały PKS Gostynin w wakacje to teraz z 5 autobusów, Warszawa. Płock, Wrocław... Tak to wygląda...
zibibus   [październik 05, 2016 at 10:48 PM]
No bo Kutno i Gostynin to już strategia PKS Grodzisk Maz. Smutek
macfiction   [październik 07, 2016 at 11:19 PM]
W Kutnie w miejscu gdzie była zajezdnia jest teraz.... ulica... Autobusy parkują na ogólnodostępnym parkingu, który stanowi z 1/15 dawnej powierzchni... PKS Łęczyca, dawniej PKS Kutno PT Łęczyca to teraz potęga przy PKS Kutno...
plockibus   [październik 08, 2016 at 02:30 PM]
Marqus i SandBus wykończyły wszystkich.
macfiction   [październik 08, 2016 at 06:18 PM]
Nikt nie podjął walki...
Jarkie   [październik 10, 2016 at 02:13 AM]
PKS Grodzisk skupia się na kursach wokół Warszawy, peryferyjne trasy są mniej znaczące. Autobusy w powiatach (Sochaczew, Gostynin) jeżdżą niemal wyłącznie w roku szkolnym. W temacie Łodzi - nie wiem czy najpierw pojawili się prywaciarze, czy PKS-y zaczęły likwidować połączenia. Ale niestety walka z busiarstwem jest trudna. Stereotypowe myślenie wielu osób na temat PKS-ów, często niższe ceny u prywaciarzy. Często wystarczy 10 groszy by ludzie czekali na deszczu i mrozie na busa (...)
Jarkie   [październik 10, 2016 at 02:14 AM]
(...) mimo że właśnie pojechał PKS. No i taki busiarz jest w stanie zaoferować dużą częstotliwość połączeń (wyłącznie na rentownych trasach), by ostatecznie przejąć pasażerów...
plockibus   [październik 10, 2016 at 09:09 PM]
Raczej PKS najpierw zaczął ograniczać kursowanie i w pewnym momencie ruszyli busiarze. Dziś obaj są w stanie ścigać się ze sobą po trasie, obaj na siebie donoszą i opowiadają o upadłości drugiego. Niestety mentalność ludzi jest dziwna, 10 gr taniej za komfort podróży z brakiem miejsca na kolana, na kole z beznadziejną amortyzacją. Busiarze z Płocka do Gostynina potrafią wozić za 2,50 zł. Przy tej ilości kursów to ja nie wiem gdzie tu jest jakaś rentowność.
macfiction   [październik 10, 2016 at 11:14 PM]
Nawet za 2 zł. Puszczać oczko PKS kosztuje 3 zł. Jadąc autobusem widziałem, jak Kobieta na przystanku wykłócała się o ową złotówkę, mimo że jeszcze za dwa temu za bilet zapłaciłaby całe 7 zł. Busy wygrywają tempem, elastycznością i czystością. PKS do Łodzi przez lata nie był w stanie zaproponować sensownego połączenia...
Jarkie   [październik 11, 2016 at 10:42 PM]
Typowa sytuacja, która wzajemnie się nakręca i potem wszystko leci... Niemniej jak widzę, to chyba PKS-y pierwsze "zakręciły kołem". Połączenie między byłym dużym miastem wojewódzkim, a niedalekim węzłem kolejowym (Kutno też jest sporym miastem), dodatkowo jeszcze po drodze Gostynin. Duża ilość potencjalnych podróżnych. Zarówno dla PKS Gostynin, jak też Kutno była to jedna z najlepszych tras, a dziś nie ma nic...
Jarkie   [październik 11, 2016 at 10:45 PM]
Dziwną rzeczą jest to, że nawet przy identycznym czasie przejazdu czy cenie biletu, dużo ludzi wybiera prywaciarza. Nawet mimo tego, że PKS-y mają lepszy tabor, a standard obsługi też się poprawił. Tyle że busiarz ma więcej kursów, a to się liczy. Niemniej są przypadki że PKS zwiększył częstotliwość na trasach z konkurencją. Jednak po pewnym czasie ją ograniczył lub całkowicie zlikwidował linię, gdyż nie było chętnych.

Komentarz 1 do 11 z 11
Strona: 1