Galeria Płockich Autobusów


SFA Autosan-Sanok

#xxx / Autosan H9/III

1978 r - Poznań, Targi Motoryzacyjne
Kolejna nowinka pokazana w 1978 roku na Targach Motoryzacyjnych w Poznaniu - Autosan H9/III.
f0f20f9eea.jpg H9-11-poznań_1978.jpg H10-1978_poznań.jpg h10-tył.jpg h10-11.jpg
Infomacje o pliku
Użytkownik / Album:Mr. Autosan / Inne miasta
Słowa kluczowe:autosan / H9 / targi_motoryzacyjne / poznań / 1978
Rozmiar pliku:72 KB
Data dodania:03 luty 2013
Wymiary:750 x 446 pikseli
Wyświetleń:566
LINK DO ZDJĘCIA:http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pid=12283
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 12 z 12
Strona: 1

plockibus   [03 luty 2013 at 11:23 PM]
Na pewno to jest H10-11? Z tego co czytałem, to w 1978r zaprezentowano dwa egzemplarze H9-III..w zasadzie to on jest bardzo podobny do stojącego w tle egzemlarza. Modele oznaczone H10 zaczęto produkowac dopiero na poczatku lat 80-tych, a na wiekszą skalę w 90-tych.
Mr. Autosan   [04 luty 2013 at 09:46 AM]
Tzn. z tego, co ja patrzyłem to na pewno nie jest to H9, zdjęcie miałem oznaczone jako H10. Model H10-11 zaczęto produkować zacznie wcześniej niż H10-10 i H10-12.
Mr. Autosan   [04 luty 2013 at 10:00 AM]
Jednak się doszukałem. W 1978 roku powstały Autosany H9/II i H9/III. Prototyp modelu H10 oznaczony jako H10-20.01 został pokazany dopiero w roku 1981.
plockibus   [04 luty 2013 at 03:28 PM]
To poprawisz podpis pod zdjęciem?
macfiction   [04 luty 2013 at 03:47 PM]
Wiele to on się od H10-10 nie różni. Jaka to przestarzała konstrukcja ten H10-10...
Mr. Autosan   [04 luty 2013 at 05:07 PM]
plockibusie: Toć poprawiłem, zanim napisałeś.
plockibus   [04 luty 2013 at 09:24 PM]
Hm...w podpisie jest H9-11, a w cytowanej literaturze H9/III. Teraz na Wikipedii doczytałem, że ktoś pisze: H9/III [...] Charakteryzowały się one kanciastą stylistyką nadwozia oraz prostokątnymi przednimi reflektorami zapożyczonymi z Wartburga 353. Ktoś chyba fantazjował... Bardzo szczęśliwy
mirekmiras   [04 luty 2013 at 09:36 PM]
To jest prototyp H9/III. Pasuje jak ulał na wersję 10-cio metrową. Rodzina H10 weszła do produkcji dopiero w latach 80-tych i były to H10-11 i -12. H10-10 powstał jeszcze później, tj 1 1988 r. i miał już niższe okna, takie jak współczesne "dziesiątki".
macfiction   [04 luty 2013 at 10:06 PM]
Pewny jesteś Mirku (co do tych okien)? Pierwsze H10-12 też miały takie okna jak ten tutaj... Natomiast co do H10-10 to jakoś teraz nie mogę sobie przypomnieć egzemplarzy z przełomu lat 80/90, stąd moje pytanie...
mirekmiras   [04 luty 2013 at 10:40 PM]
Zgadza się, pierwsze H10-12 i -11 także miały takie duże okna, jak ten na zdjęciu. Prototyp H10-10 powstał w roku 1988, zastosowano w nim już wizualne zmiany takie jak podniesienie linii okien, czyli mniejsze szyby, czy też ściętą linię dachu na przedzie. Podobne zmiany wprowadzono także w pozostałych seryjnie produkowanych dziesiątkach, czyli H10-11 i -12.
macfiction   [06 luty 2013 at 09:03 PM]
Panowie, dajcie sobie na luz...
plockibus   [13 kwiecień 2015 at 10:19 PM]
Zgodnie z zamieszczonym na stronie 67 książki "Autobusy z Sanoka" zdjęciem autosana H9/III to jakoś chyba jednak nie za bardzo to jest ten model, a raczej chyba H10 jednak.

Komentarz 1 do 12 z 12
Strona: 1