Galeria Płockich Autobusów


PKS Bartoszyce

NBA 1C20 / Autosan H9-21

13.02.2017 - Bartoszyce, Dworzec PKS
Od pierwszej chwili ten autobus wyglądał jakoś znajomo. Ostrołęcki #80581 trafił do Bartoszyc.

ex. WPL 2009
NBA13XP_17-02-13.jpg NBA19XP.jpg NBA1C20_17-02-13.jpg NBA56RA_17-02-13.jpg P1110930bbb.jpg
Infomacje o pliku
Nazwa pliku:NBA1C20_17-02-13.jpg
Użytkownik / Album:Jarkie / Ciekawostki taborowe PKS
Słowa kluczowe:PKS_Bartoszyce / Autosan / H9-21
Marka Typ:Autosan H9-21
Data wykonania (DD.MM.RRRR):13.02.2017
Miejsce:Bartoszyce, Dworzec PKS
Przewoźnik Placówka:PKS Bartoszyce
Rozmiar pliku:368 KB
Data dodania:styczeń 30, 2018
Wymiary:900 x 600 pikseli
Wyświetleń:779
LINK DO ZDJĘCIA:http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pid=15584
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 9 do 28 z 28
Strona: 1 - 2

mickam   [marzec 03, 2018 at 07:47 PM]
Patrząc jak zarządzają to się nie dziwię Smutek Szkoda mi połączenia do Warszawy. Oferują całkiem niezły poziom. W zeszłym roku byłem w czerwcu w Płocku i się zdziwiłem Ekobus pojechał cały ok. 19 osób, a 20 min później Mobilis Touring 5 osób. Więc powoli się nie dziwię.
p.s. ktoś wieścił, że miński PKS zlikwidują http://www.urbanity.pl/mazowieckie/minski/minsk-mazowiecki/dworzec-pks-minsk-mazowiecki,b8019
Post przed dzień kiedy nadeszła wiadomość o likwidacji
mickam   [marzec 03, 2018 at 08:06 PM]
Ostrołęki. Także jest coś na rzeczy.
Passenger   [marzec 04, 2018 at 02:33 PM]
Wg najnowszej wersji projektu nowelizacji ustawy o PTZ samorządy nie będą miały obowiązku dofinansowywania połączeń, na co liczył Mobilis. W tej kwestii klamka raczej zapadła, więc w związku z tym firma zwija interes.
Passenger   [marzec 04, 2018 at 02:33 PM]
Po likwidacji oddziału Ostrołęka los pozostałych spółek jest już właściwie przesądzony, tym bardziej, że w Mławie, czy Ciechanowie autobusy poza kursami, którymi podróżują uczniowie wozą powietrze, a Scanie Touring oraz A30 można spotkać na kursach lokalnych i przewozach pracowniczych. Polityka Mobilis od kilku lat wskazywała na powolne wygaszanie działalności, jednak ostatnie drastyczne działania mogą nieco zaskakiwać.
plockibus   [marzec 04, 2018 at 02:37 PM]
To wyczekiwanie na zmiany związane z ustawą o PTZ, a teraz bezsensowne odciąganie jej wejścia pod lobby busiarzy spowodowała i spowoduje, że właśnie coraz więcej firm i PKSów nie dożyje zmian. Kto wie czy właśnie nie o to chodzi w tym wszystkim? Najgorsze że ostatnia już siódma zmiana ustawy wprowadza obowiązek robienia planów transportowych przez wszystkie gminy, duże wymogi w tym czasowe by zlecić takie przewozy, i dopiero wtedy taka firma dostanie pieniądze. A wiele powiatów takic
plockibus   [marzec 04, 2018 at 02:44 PM]
jak np. płocki nie ma nic, ani planu (tzn ma mówiący że transport w powiecie zapewnia przedsiębiorstwo PKS...koniec planu!) do tej pory nie zrobiło nic tylko czeka na zmiany w prawie, nie ma praktycznie pracowników by cokolwiek wiedzieli co mają z tym począć... To nie wróży szybkich i dobrych zmian. Bo miasta to tylko muszą dostosować się do zmian, ale poza nimi zapaść postępuje i często będzie to nieodwracalne. W efekcie już więcej jak co drugi samochód jeżdżący po Płocku
plockibus   [marzec 04, 2018 at 02:50 PM]
widać że ma rejestracje z powiatu ziemskiego lub jakiegoś kolejnego. W konsekwencji odbija się to na życiu w miastach ale i na transporcie miejskim, bo ci ludzie nie przyjeżdżają autobusem i dalej poruszają się miejskim, tylko wszyscy jadą samochodem. Nie wspominając już o smogu, wypadkach, zatłoczeniu ulic.
mickam   [marzec 06, 2018 at 10:02 PM]
CZU-CZU   [marzec 06, 2018 at 10:13 PM]
Na jakiś czas odpadłem z gry i widzę, że lada chwila nie będzie do czego wracać. To jest faktycznie jakiś dramat. Po jaką ch...ę sprzedano te PKSy Mobilisowi. Oni w ogóle nie umieli lub nie mieli ochoty dobrze organizować pracy przejętych PKSów, jakby decydentami w zakresie przewozów byli ludzie nie mający pojęcia co robią. No chyba, że wykończenie tych firm było ich planem od początku.
CZU-CZU   [marzec 06, 2018 at 10:15 PM]
Jak ma np. w Ciechanowie liczba pasażerów nie maleć jak takie trupy jeżdżą. Nawet na głównych wydawałoby się liniach dalekobieżnych do Warszawy jeżdżą O303 - bez klimy, otwieranych okien i wygody jazdy. Cały ten PKS to jakiś dramat. Na dalekiej trasie jedzie O303, a na lokalnej Scania - ostatnio niemal norma.
Jednocześnie, żyjący w dużej mierze z kursów "S" PKS ma w poważaniu swoich klientów - od lat w Płońsku władze szkół i miasta apelowały o zmiany w rozkładzie jazdy...
CZU-CZU   [marzec 06, 2018 at 10:31 PM]
...aby dopasować go do godzin lekcyjnych w szkołach, ale PKS na to NIE! Niech się szkoły i dzieci dostosują. I dużo jest takich sytuacji, że młodzież zwalnia się codziennie z końcówek ostatnich lekcji, żeby iść na autobus. PARANOJA.

Nie dano przejąc tych PKSów samorządom, to teraz samorządy staną przed problemem zapewnienia komunikacji np. w zakresie kursów szkolnych. Jeżeli PKSy faktycznie znikną, a nie zostaną tylko...
CZU-CZU   [marzec 06, 2018 at 10:50 PM]
przejęte przez inny podmiot, to powstanie ogromne pole do rozwoju prywatnych firm.

Gdyby te PKSy kupił teraz jakiś podmiot faktycznie zainteresowany prowadzeniem takiej działalności, taki np. Polonus czy coś takiego. Może to dałoby im szansę dalszego realnego istnienia.
mickam   [marzec 07, 2018 at 12:40 AM]
To co już pisałem na kilku forach. Prawda jest niestety smutna. Ta firma od lat nic nie inwestowała w PKSy. Zakupili kilka autobusów tyle ile pakiet inwestycyjny wymagał po prywatyzacji, a później moim zdaniem liczyła tylko na zyski. Rozumiem, że każda prywatna firma musi się kierować zyskiem i nie będzie prowadzić działalności charytatywnej. Problem jest jednak stosunkowo szerszy. Po przejęciu PKSu ta firma nie usiadła i nie wprowadziła zmian w rozkładach jazdy. Jedynie robili nic
mickam   [marzec 07, 2018 at 12:42 AM]
nie znaczące kosmetyczne zmiany. Efekt mamy jaki mamy. Jak się nie umiało dostosować oferty pod pasażera to mamy efekt ich odpływu. Jak jest się biernym wobec rynku i nie reaguje na jego potrzeby to niestety taki model biznesowy musiał się wyczerpać.
mickam   [marzec 07, 2018 at 12:47 AM]
W komunikacie czytamy, że uregulowania prawne są złe - czytaj nikt nie jest winny tylko nie my. Jakoś inne firmy transportowe potrafią się utrzymać na tym rynku.
CZU-CZU   [marzec 07, 2018 at 09:00 AM]
Niestety, oni faktycznie przejmując te PKSy nie mieli chyba żadnego realnego planu rozwoju, myśleli, że przejmując dość dobrze działające firmy, interes sam się będzie kręcil. Ale to nie te czasy, że pasażer cieszy się, że autobus w ogóle podjechał. Trzeba pasażera zachęcić. A w Mobilisie zachęcanie polegało na wysyłaniu badziewia w trasy i ostatnio masowym likwidowaniu kursów.
CZU-CZU   [marzec 07, 2018 at 09:02 AM]
Po zakupie autobusów w ramach pakietu inw., jedyne co robiono, to przerzucanie autobusów z oddziału do oddziału, co papierkowo zwiększało ich liczbę zwłąsczza wtedy, kiedy w każdym oddziale ten sam autobus dostawał inny numer tab. Ale w rzeczywistości te autobusy chodzące z rąk do rąk dezelowały się szybciej, bo nikt o nie nie dbał jak o swoje - pięcioletnie autobusy Mobilisu wyglądają na starsze i gorsze niż np. niemal dziesięcioletnie wozy Polonusa (porównać np. Crosswaye).
CZU-CZU   [marzec 07, 2018 at 09:08 AM]
Jak to wszystko - lub co lepsze kąski - przejmie taki np. PKS Grodzisk Maz., to żyć będą dalej, ale to już nie będzie ciekawe do fotografowania, bo oni o tabor też nędznie chyba dbają. Na pewno estetyczną kwestie mają gdzieś, nie starają się nawet budować marki.
macfiction   [marzec 07, 2018 at 10:55 AM]
Porównałbym Mobilis do PKS Grodzisk Maz. Poprawcie mnie, jeśli nie mam racji, ale oba podmioty wykazują znaczące podobieństwa. Skupiają się na wykrojeniu kawałka "transportowego torta" w Warszawie i zachowują kontrolę nad kilkoma PKS-ami. Tu podobieństwa się kończą. Nikt w takim Gostyninie czy Kutnie nie mówi o wygaszeniu działalności, co dzieje się właśnie w Ciechanowie czy Ostrołęce. Nie wierzę, że w Ostrołęce i Ciechanowie jest gorszy rynek, niż w Gostyninie... HIstoria jest
plockibus   [marzec 08, 2018 at 11:03 PM]
http://open.phototrans.net/14,915989,0,MAN_Lion_s_City_Hybrid_.html w komentarzu ktoś pisze, że do końca roku mają być zamknięte wszystkie oddziały PKSów Mobilis. Smutek Nasuwa się na prawdę pytanie, czemu miał służyć zakup tych przedsiębiorstw? Najgorsze że tego popytu usługi już może nie dać się odzyskać, zwłaszcza że powiaty NIC nie robią z faktem.

Komentarz 9 do 28 z 28
Strona: 1 - 2