Galeria Płockich Autobusów


#679 / Jelcz M181MB/3 Tantus

02.12.2010 - Płock, pętla Mazura
Po bliższych oględzinach widać, że Jelcz dodatkowo zahaczył się przegubem o słup.
679.jpg 679_3.jpg 679_4.jpg 679_5.jpg 679_6.jpg
Infomacje o pliku
Nazwa pliku:679_4.jpg
Użytkownik / Album:czarekd85 / Jelcz M181MB/3 Tantus
Słowa kluczowe:KM679 / linia19 / JanaPawłaII / pętla / zlamany679 / zima / awaria
Marka Typ:Jelcz M181MB/3 Tantus
Data wykonania (DD.MM.RRRR):02.12.2010
Miejsce:Płock, pętla Mazura
Rozmiar pliku:259 KB
Data dodania:grudzień 04, 2010
Wymiary:800 x 600 pikseli
Wyświetleń:1071
LINK DO ZDJĘCIA:http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pid=9314
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 6 do 25 z 25
Strona: 1 - 2

czarekd85   [grudzień 05, 2010 at 12:33 AM]
Znam z widzenia kierowców #679 i wg mnie nie był to żaden z nich. To był jakiś inny kierowca...
wiechu   [grudzień 05, 2010 at 12:45 PM]
Z tego co widziałem to zgodzę się z Czarkiem : )
lunch   [grudzień 07, 2010 at 02:13 PM]
Ja wciąż nie mogę zrozumieć, skąd to ogólnoświatowe przestawienie się na pchacze.
wiechu   [grudzień 07, 2010 at 04:00 PM]
Silnik z tyłu = niska podłoga.... Głównie dlatego.
mirekmiras   [grudzień 07, 2010 at 04:04 PM]
Pchacz, jako autobus miejski, z założenia powinien jeździć po mieście odpowiednio utrzymanym, także zimą. Problem nie jest więc w konstrukcji autobusu.
wiechu   [grudzień 07, 2010 at 10:46 PM]
A co ma utrzymanie do tego co się tu stało ?
mirekmiras   [grudzień 07, 2010 at 10:51 PM]
Wiechu, czy latem też takie sytuacje mają miejsce? Druga sprawa, że ja na taką pętlę (nieodśnieżoną) przegubem bym nie wjeżdżał wogóle.
czarekd85   [grudzień 07, 2010 at 11:28 PM]
Wiechu - Mirkowi chodzi (chyba) o odpowiednio utrzymane ulice zimą, a nie autobus Puszczać oczko
lunch   [grudzień 08, 2010 at 12:57 PM]
Wiechu, to chyba nie tylko kwestia niskiej podłogi, zwłaszcza że w krajach skandynawskich czy BeNeLuxu (one zawsze miały się ku sobie) funkcjonuje wiele niskopodłogowych konstrukcji z wieżowym silnikiem na wysokości drugich drzwi. Najbardziej znane są van-hoole, jeździłem też w Stockholmie takimi volvo.
Natomiast wielu producentów na Zachodzie robiło pchacze o wiele wcześniej, niż pojawiły się niskie podłogi i nawet Ikarus ze swoją cudowną serią 435 się dostosował.
I ja chciałbym wiedzieć dlaczego, bo abstrahując od dyskusji o utrzymaniu dróg (która zawsze będzie bujaniem w obłokach), stwarza to wiele trudności, a tak naprawdę nie rozumiem korzyści.
W Warszawie jeszcze teraz zdarza się przy objazdach, że w zleceniu jest zakaz kierowania przegubowców innych niż Ikarus 280, z uwagi na ciasne skręty. Ciekawe co będzie, gdy ikarusów zabraknie.
wiechu   [grudzień 08, 2010 at 01:46 PM]
No to widocznie źle się zrozumieliśmy z Mirkiem. Jak zabraknie Ikarusów to na hulajnogach ;D Albo niszczenie krawężników pchaczami.
mirekmiras   [grudzień 08, 2010 at 04:42 PM]
Oczywiście miałem na myśli to, co mówi Czarek Uśmiech. Lunch, wiesz, co zrobią? Kiedyś już mieli podobny problem, problem ten nazywał się Jelcz AP02. Problem przestał istnieć, gdy powstał Jelcz 021. Skrócą więc sekcję B i będzie ok Bardzo szczęśliwy A ja tak wogóle to proponuję przegubowca z silnikiem z przodu i napędem 6x4 (obie osie sekcji A) Śmiech
plockibus   [grudzień 09, 2010 at 09:01 AM]
Zastanawiałem się nad pytaniem Luncha czemu pchacze…w sumie od dawna europejscy producenci nie tylko autobusów, ale i samochodów darzą do pewnej unifikacji części i produkcji by obniżać koszty. Może przyczyną jest też ten sam powód? Bo zarówno przegubowiec jak i solówka w tym przypadku jest bardzo podobnej budowy, tylko jest wersją wydłużoną ze specjalnym przegubem. A tak konstrukcja musiała by być mocno zmieniona, inaczej rozkładał by się ciężar pojazdu itd. Pewniej tak jest taniej i prościej?
lunch   [grudzień 09, 2010 at 10:32 AM]
Może i tak, bo w sumie w pierwszych takich konstrukcjach, choć jeszcze nie były niskopodłogowe, podłoga była na tyle niska, że silnik nie mógł być z przodu. Z drugiej strony jednak zawsze wydawało się, że pchacz to skomplikowana konstrukcja, ma bardzo rozbudowany układ sterowania przegubem i niełatwo to wyprodukować. No a potem stwarza same problemy...
empi   [grudzień 09, 2010 at 11:26 AM]
To zagadnienie jest chyba dużo głębsze, bo aktualnie produkowane przegubowce z silnikiem w przednim członie można policzyć na palcach jednej ręki - Van Hool, jakieś karosowane Jonckheere i MAZ, celowo skonstruowany na warunki krajów bloku wschodniego. Zauważcie, że w Skandynawii jeżdżą już raczej też Scanie i Volvo-pchacze. Pisząc to zrozumiałem, dlaczego są tam tak popularne autobusy 15-metrowe - przecież do żadnego kraju nie idzie ich tyle, co tam, nawet Autosan zrobił dla nich 15-metrowego Eurolidera. Być może przy zapewnieniu niskiej podłogi umieszczenie silnika w przednim członie jest bardzo skomplikowane i kosztowne. Przegubowy MAZ ma fatalnie rozplanowane wnętrze. Z tego co pamiętam takie sytuacje jak na powyższym zdjęciu zdarzały się u mnie w Radomiu w używanych przegubowcach w których były popsute siłowniki zabezpieczające przed "złamaniem" się autobusu (http://www.phototrans.eu/14,133326,0.html).
plockibus   [grudzień 09, 2010 at 12:45 PM]
Faktycznie Skandynawia „kocha” 15 metrowce, mało to niskowejściowe, ale faktycznie to może sprawka zimy? Uśmiech Pamiętacie te pierwsze Solarisy hybrydowe? One miały cały napęd w pierwszym członie. Podobnie jak w MAZie taka wielka szafa na środku członu A wygląda trochę dziwnie. Do tego zabiera to prawie całą platformę dla osób stojących po prawej stronie. A w efekcie Solaris i tak przerobił to tak, by kolejne wersje były bardziej jak sami podkreślali zunifikowane z klasycznym dieslem, i przeniesiono cały napęd na tył.
lunch   [grudzień 09, 2010 at 03:25 PM]
Z tym że te pierwsze hybrydy nie miały trzeciej osi skrętnej niestety.
mieszko1144   [grudzień 10, 2010 at 06:23 PM]
Jeden Tantus przydał ,by się w Inowrocławiu na linii 21.
wiechu   [grudzień 10, 2010 at 07:58 PM]
To go kup Cool
mieszko1144   [grudzień 11, 2010 at 07:30 PM]
Z chęcią. Śmiech Cool
Robert_529   [grudzień 15, 2010 at 06:28 PM]
Ja Wam dam!! #630 niech sobie kupują, do Solca na NG i jak znalazł.

Komentarz 6 do 25 z 25
Strona: 1 - 2