Galeria Płockich Autobusów


KM Płock sp. z o.o.

#683 / Solaris Urbino III 12

14.08.2008 - Soczewka
Linia 14
Moje odwieczne marzenia zrobienia zdjęcia w Soczewce zdjęcie 14, które uczyniłoby zadość moim sentymentom nigdy się nie spełniły. Natomiast niniejsze jest autorstwa mojej kuzynki Iwony Olejniczak, pochodzącej z tejże miejscowości.
683.jpg 683_2.jpg aDSCN0954.jpg aDSCN0953.jpg 683.jpg
Infomacje o pliku
Użytkownik / Album:lunch / Solaris Urbino 12
Słowa kluczowe:KM683 / linia14 / Soczewka
Rozmiar pliku:192 KB
Data dodania:16 luty 2010
Wymiary:800 x 600 pikseli
Wyświetleń:545
LINK DO ZDJĘCIA:http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pid=6946
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 14 z 14
Strona: 1

mirekmiras   [16 luty 2010 at 03:00 PM]
No fajnie, że dziewczyny fotografują autobusy, ale mimo, że w EXIF-ie widze Adobe Photoshop, to w obrazie widze mydło...
plocman   [16 luty 2010 at 03:11 PM]
Przydało by się trochę kontrastu, no ale zdjecie jest ostre. No i HISTORYCZNE...
mirekmiras   [16 luty 2010 at 03:43 PM]
Kontrastu, ale miejscowego jedynie, mam na myśli ciemniejsze obszary. Z niebem, mimo, że jest przepał, też możnaby coś zrobić. A auttobus też można jeszcze podostrzyć.
lunch   [17 luty 2010 at 08:18 AM]
Aż tak dobry to ja w Photoshopie nie jestem, a robienie kontrastu dla całości właśnie pogarsza efekt, bo przepalone niebo (standard przy takiej pogodzie) jeszcze się wyjaskrawia.
plocman   [17 luty 2010 at 02:12 PM]
ZDJĘCIE Trochę poprawiłem. Z niba nie da się nic wyciągnąć, ew. można pokolorować na szaro, ale ja nie mam zamiaru tego robić, bo jest to debilny pomysł.
lunch   [17 luty 2010 at 02:22 PM]
Tak jak mówiłem. Pewnych rzeczy się nie da. Normalne że przy takiej pogodzie jest dość ciemno i ustawiając naświetlanie na obiekty zawsze przepali się niebo. Tak samo nie przeskoczy się cienia przy robieniu zdjęć pod słońce.
No dobrze, a jak podmienić zdjęcie?
mirekmiras   [17 luty 2010 at 03:53 PM]
Sorry panowie fotografowie, ale obydwaj nie macie racji. W tym przypadku na niebo nakłada się warstwę z niebieskim gradientem, stosując tryb mieszania wastwy mnożenie i odpowiednio reguluje krycie. Pozostały obszar nie będący niebem maskujemy i po sprawie. Druga sprawa, a właściwie to powinna być pierwsza podstawowa - jak ustawić aparat. A więc przy dużej rozpiętości tonalnej ustawiamy go tak, by niebo było na granicy przepału, czyli "do prawej krawędzi histogramu" Ciemniejszy obszar rozjaśniamy odpowiednio, jeśli brak, to na niebo delikatny gradient i gotowe. Poprawione zdjęcie
plocman   [17 luty 2010 at 05:27 PM]
No przecież z daleka widać, że fotomontaż... Sorry, ale to ja już wolę oryginał, niż taką przeróbkę.
mirekmiras   [17 luty 2010 at 06:15 PM]
Plocman daj spokój, robiłem to na szybko w 5 min bez przykładania się, poto tylko by pokazać, że coś się da zrobić. A znając Ciebie zawsze bedziesz mówił, że to fotomontaż, bo wiesz jak wyglądała poprzednia wersja.
lunch   [18 luty 2010 at 08:08 AM]
Pomijając że nie do końca wiem, o czym tam powyżej piszesz, bo aż tak się na fotografii cyfrowej nie znam, to jednak zgodzę się z plocmanem - to prawda że wygląda lepiej, ale czy to wciąż jest zdjęcie? Przecież naturalnie tak nie wyglądało, choć oko ma spore zdolności adaptacji.
mirekmiras   [18 luty 2010 at 09:57 AM]
Nie wiem, jak wyglądało niebo w trakcie zrobienia zdjęcia, powinien to wiedzieć fotografujący. Ja tylko na szybko podałem przykład co można. Jeśli zaś ktoś woli białe plamy (czy to wygląda naturalnie?), to ok, o gustach dyskutować nie będziemy.
lunch   [19 luty 2010 at 08:38 AM]
Ja patrzę teraz za okno, pogoda jest podobna. Niebo zdecydowanie jest białą plamą, bo nawet oko nie ma takiej zdolności akomodacji, a reszta dość ciemna.
mirekmiras   [19 luty 2010 at 10:32 AM]
Niebo nigdy nie jest tak białe, jak wypalone zdjęcie.
lunch   [22 luty 2010 at 07:29 AM]
Ani tak niebieskie jak przy obrobionym. A i autobus nie jest wówczas tak jasny. Tak naprawdę to jest kwestia podejścia.

Komentarz 1 do 14 z 14
Strona: 1