Galeria Płockich Autobusów


PKS Ciechanów

#10186 / Irisbus Crossway 10.6M

26.04.2012 - Płońsk - Dworzec PKS
A oto i debiucik Crosswaya w nowym wdzianku.
Trzeba przyznać, że wygląda zdecydowanie lepiej, niż taki biały anonim. Do tego, zyskał wyświetlacz.
Przede wszystkim jednak, na uwagę zasługije jeden szczegół - zachował oznaczenie PKS Ciechanów !!!
Wprawdzie tylko na ściania przedniej, ale lepsze to niż nic. Zachował także numer taborowy.
Myślę, że takie choćby oznaczenie na wszystkich pojazdach zadowoli, choć w niewielkim stopniu, nasze przyzwyczajenie do oznaczeń poszczególnych PKS-ów, pozwalając także na lepszą identyfikację poszczególnych pojazdów jak i taboru danego "PKS-u".
-_P1300807cc.jpg irisbus.jpg -_P1350396cx.jpg -_P1350408bz.jpg Irisbus-Crossway-10-6M-#10186a.jpg
Infomacje o pliku
Nazwa pliku:-_P1350396cx.jpg
Użytkownik / Album:CZU-CZU / PKS Ciechanów
Słowa kluczowe:PKS_Ciechanów / Irisbus / #10186 / Płońsk
Marka Typ:Irisbus Crossway 10.6M
Data wykonania (DD.MM.RRRR):26.04.2012
Miejsce:Płońsk - Dworzec PKS
Przewoźnik Placówka:PKS Ciechanów
Rozmiar pliku:296 KB
Data dodania:kwiecień 26, 2012
Wymiary:895 x 600 pikseli
Wyświetleń:752
LINK DO ZDJĘCIA:http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pid=11217
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 7 do 26 z 26
Strona: 1 - 2

mirekmiras   [kwiecień 30, 2012 at 11:36 AM]
Ale przepraszam Cię, jaka tu jest bezsilność państwa, skoro to państwo sprzedaje komu chce? Aha, wczoraj w Pułtusku widziałem Merkavima pomalowanego j.w., ale nie wiem który to.
gost316   [kwiecień 30, 2012 at 02:20 PM]
Niech sprzedaje, ale niech potem nie da się robić w trąbę. Nie można pozwalać, by firmy przyznawały sobie samym płatne koncesje i pozwolenia, bo to jest tylko mnożenie pozornych kosztów działaności, a tak naprawdę przełożenie pieniędzy z kieszeni do kieszeni. W ten sposób rzesza przedsiębiorstw (choćby sieci handlowe) unika płacenia podatków w Polsce wychodząc na zero lub wykazując stratę. Numer z logo w PKS-ach to zwykłe okradanie tutejszej firmy i całego państwa.
mirekmiras   [maj 01, 2012 at 12:23 PM]
Jako zwykły miłosnik pojazdów będących tematem tej galerii daleki jestem o wszelkich spraw związanych z polityką. Ale uważam, że jesli państwo daje się robić w trąbę, to tylko i wyłącznie na własne życzenie. Bo czyż to jest wielki problem przegłosować jakąś ustawę/wydać stosowne roporządzenie? Trzeba tylko chcieć.
lunch   [maj 02, 2012 at 09:35 AM]
Ja tu widzę "WZ", więc pojazd nie jest oczywiście własnością żadnego PKS Ciechanów.
macfiction   [maj 02, 2012 at 09:54 AM]
Może się nie znam, ale dla mnie to takie oczywiste nie jest, skoro na ścianie przedniej widnieje napis "PKS Ciechanów"... Jeżeli zaś faktycznie pojazdy te nie są własnością PKS Ciechanów, to świadczy to o przedmiotowym traktowaniu przejmowanych spółek przez Mobilis...
lunch   [maj 02, 2012 at 10:35 AM]
Na ścianie to może równie dobrze być napis "Ala ma kota" i już to kiedyś roztrząsaliśmy. Ale tu akurat się zapędziłem, bo przecież te są w leaisngu.
A co Ty rozumiesz przez owo przedmiotowe traktowanie? To chyba oczywiste, że będą dążyć do likwidacji tych firemek i połączenia w jedną.
macfiction   [maj 02, 2012 at 10:45 AM]
Muszę zaprotestować i to podwójnie: 1. mam prawo wiedzieć jako konsument z usług którego przewoźnika skorzystam jak zawrę umowy przewozu (przed jej zawarciem), 2. temat był już wałkowany, moim zdaniem z uwagi choćby na staż, tym "firemkom" należy się więcej szacunku... A czym że w takim razie jest ten Mobilis przy tych firemkach? Firemiątkiem? Nanofiremką?
lunch   [maj 02, 2012 at 11:09 AM]
1. No i w czym problem? Masz napisane, z jakiego przewoźnika korzystasz. Tyle że autobus nie jest jego własnością. To co, już nie może wynajmować od podwykonawców? Cały świat tak robi.
2. Do populistycznych sformułowań typu "czym jest Mobilis przy tych firemkach" trudno się w zasadzie odnieść, bo z jednej strony mamy wielką firmę, która była w stanie je kupić od niechcenia (tak jak ja mogę kupić ciastko, by je schrupać; kimże jestem wobec tego ciastka), a one same były bankrutami, w dzisiejszych czasach pozbawionymi racji bytu.
Szacunek? No bez jaj, przeciętny pasażer, słysząc "PKS" ma odruchy wstrętu. Jeśli Mobilis ma zamiar coś tutaj ugrać, to musi się tego przykrego skojarzenia szybko pozbyć. A że póki co sam nie robi nic więcej i najwyraźniej w ogóle nad tym nie panuje, to zupełnie inny temat.
mirekmiras   [maj 02, 2012 at 11:14 AM]
Czy są to rejki WZ, czy WND, dla nas nie ma to większego znaczenia. Chodzi głównie o faktyczne przydziały pojazdów i tym się kierujemy. Na TWB też jest przyjęte, że wozy są podpinane pod konkretne PKS-y bo tam jeżdżą na codzień. A co do poszczególnych PKS-ów, póki co takie nazwy dalej funkcjonują, ale jak w przyszłości zrobi Mobilis, tego nikt nie wie. Były już różne koncepcje, np zrobienie kilku większych oddziałów, czyli połączenie dwóch=trzech poszczególnych PKS-ów. My jednak na to wpływu mieć nie będziemy, jesteśmy jedynie biernymi obserwatorami historii komunikacji...
mirekmiras   [maj 02, 2012 at 11:19 AM]
"przeciętny pasażer, słysząc "PKS" ma odruchy wstrętu" - jakieś badania prowadziłeś w tym kierunku? Przedstaw wiarygodne wyniki. U mnie np nie jest tak, jak mówisz, aczkolwiek różowo wcale też nie jest. Pod tym względem mimo wszystko PKS przegrywa z firmą p. Czaplickiego. Ale wstręt to czuje przeciętny kierowca PKS, gdy usłyszy słowo Mobilis.
macfiction   [maj 02, 2012 at 11:30 AM]
Lunch, Twój punkt widzenia sprowadza się do przyjęcia, że jak masz pieniądze to decydujesz o wszystkim. Odrzucam ten pogląd jako skrajny, jako przeciwstawny drugiemu odrzucanemu przez mnie, skrajnemu spod znaku Marksa i Engelsa... Gdzieś w środek jest w tym wszystkim zdrowy rozsądek. Można robić biznes, ale z szacunkiem dla tradycji, dla ludzi, dla historii, wyważając interesy wszystkich zainteresowanych...
Poza tym, zgadzam się w pełni z Mirkiem, przestańcie deprecjonować markę PKS, to jakieś szaleństwo, była o tym mowa pod zdjęciem ostrołęckiej Scanii.
lunch   [maj 02, 2012 at 12:01 PM]
@mirekmas: Nie no, na twb to akurat jest przyjęta zasada, że ma zbyć zgodnie z prawdą prawną. Jedynie leasingi są wyjątkiem, bo przecież nie będziesz wpisywał jako właściciela banku. Po to na twb jest opcja "wypożyczenie", choć działa kulawo.
@macfiction: Ale ja tu nie wartościuję, tylko podaję fakty. Dyskusja nad złotym środkiem, znalezienia kompromisu między dzikim kapitalizmem a krwiożerczym marksizmem, była by ciekawa, ale nie o to chodzi. Na dzień dzisiejszy realia są takie, że firma X kupuje sobie kilka mniejszych firm, żeby za ich pomocą prowadzić biznes. Jako właściciel może z nimi robić, co im się podoba. I tu się właściwie kończy temat. Nie ma miejsca na tradycję, historię, a do dbałości o ludzi w Polsce niestety jeszcze nie dorośliśmy.
Pablo   [maj 02, 2012 at 12:03 PM]
"przeciętny pasażer, słysząc PKS ma odruchy wstrętu" - bzdura. Na pewno są tacy ale większość pasażerów takiego odruchu nie ma. Marka PKS to tradycja i spory kapitał, z którego można skorzystać jeśli by się chciało. Żle się kojarzy ??? A marka Messerchmitt ??? Produkowali dla Trzeciej Rzeszy samoloty, które posłużyły do wymordowania setek tysięcy ludzi. I co? Też są złe skojarzenia ale po wojnie działała dalej i ma się dobrze mimo wejścia w skład koncernu DaimlerChrysler.
mirekmiras   [maj 02, 2012 at 12:22 PM]
@lunch, wiem, że na TWB patrzą na formę własności, ale jak mówiłem, nowe wozy są podpinane pod PKS-y, maja nadane numery taborowe poszczególnych PKS-ów, ich oznakowania (choć nie wszystkie), więc temat uważam za zamknięty.
lunch   [maj 04, 2012 at 08:21 AM]
Ale jaki temat? Co do tego wozu, to już pisałem, że się rąbnąłem, bo one mają leasing gdzieś w WZ. I tyle.
mirekmiras   [maj 04, 2012 at 10:25 AM]
Temat Mobilis, czy PKS. A rozmawialiśmy nie tylko o tym wozie.
plockibus   [maj 04, 2012 at 06:46 PM]
"Ale uważam, że jesli państwo daje się robić w trąbę, to tylko i wyłącznie na własne życzenie. Bo czyż to jest wielki problem przegłosować jakąś ustawę/wydać stosowne rozporządzenie? Trzeba tylko chcieć. " I co ważne, to Państwo tworzymy my wszyscy..i teoretycznie głosami tych co te ustawy tworzą możemy nim po części kierować, mieć wpływ na takie koncerny w naszym kraju, chociaż wszyscy często mamy wrażenie że Ci "oni" wybrani jakby są przeciw swojemu narodowi potem. To tylko taka mała dygresja odbiegająca od tematu.
lunch   [maj 18, 2012 at 09:54 AM]
A co miałoby być w tej ustawie?
Jarkie   [lipiec 06, 2012 at 08:50 PM]
A propo oznaczeń PKS i Mobilis. http://phototrans.pl/14,564064,0,Kapena_Iveco_Daily_WND_23191.html wprawdzie napis 'PKS Ostróda' jest wg tego samego schematu, co w pozostałych oddziałach Mobilisu. Ale umieszczono też logo PKS.
macfiction   [lipiec 06, 2012 at 10:12 PM]
Chyba bardziej "wybryk" kierowcy, niż praktyka PKS Ostróda...

Komentarz 7 do 26 z 26
Strona: 1 - 2