Galeria Płockich Autobusów


#619 / Ikarus 280.70H

6.04.2010r. - Płock, ul. Borowicka - Liściasta
kasacja - 03.2016
Ikarus zacnym wozem jest, jak dodasz gazu - idzie fest! Bardzo dobry ten autobus, czuć w nim te 310KM. Z tego miejsca pragnę gorąco pozdrowić Pana Kierowcę, dziękuję za miłą rozmowę! Gdyby wszyscy byli tacy, jak Pan to autobusy byłby jak spod igły, pasażerowie zaś zadowoleni.
619-wscig.JPG 619~1.jpg #619.jpg 619~2.jpg 619.jpg
Infomacje o pliku
Użytkownik / Album:Robert_529 / Ikarus 280
Słowa kluczowe:KM619 / Borowicka / pętla / linia03
Rozmiar pliku:292 KB
Data dodania:07 kwiecień 2010
Wymiary:900 x 600 pikseli
Wyświetleń:652
LINK DO ZDJĘCIA:http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pid=7463
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 15 z 15
Strona: 1

mirekmiras   [07 kwiecień 2010 at 05:57 PM]
Oj, wydaje mi się że 280.70E ma silnik Raba o mocy 250 KM. Chyba, że ten ma włożone coś innego Puszczać oczko
plocman   [07 kwiecień 2010 at 06:03 PM]
To jest mutant .H
mirekmiras   [07 kwiecień 2010 at 06:25 PM]
Swoją drogą, to ciekawe, co mu tam pod podłogą gra. Dałoby radę ustalić? Może Wiechu zasięgnąłby języka? Puszczać oczko
Robert_529   [07 kwiecień 2010 at 06:47 PM]
Niestety, TO JEST IKARUS 280.70E. http://iv.pl/images/78532863840065957873.jpg Tabliczka mówi sama za siebie.
plocman   [07 kwiecień 2010 at 07:20 PM]
Wiem, ze tak mówi, bo ją widziałem. Jednak autobusy w dowodach mają .H. Zresztą potwierdzone jest to przez KM. Jak to by powiedział mój kolega: "nie mędrkuj się, bo Ci to nie wychodzi" Puszczać oczko Śmiech
Robert_529   [07 kwiecień 2010 at 07:26 PM]
Bartek, ja będę się opierać po wsze czasy na tym, co mówi tabliczka. Dowody to nieraz takie brednie zawierają, że zaniemówił byś... Co prawda z tymi Ikarusami to jest inny przypadek, bo każdy ma co innego - Ikarus na siłę dawał im homologację. Jednak tutaj powinien zadecydować Admin, które źródło danych uznajemy za kanoniczne i które dane uznajemy za oficjalne.
macfiction   [07 kwiecień 2010 at 07:26 PM]
Plocmanie, bardzo mądre spostrzeżenie, pamiętaj tylko, że kij ma dwa końce (przy założeniu nie ma rozgałęzień). Ja mam w oficjalnym spisie KM Płock "E".
plocman   [07 kwiecień 2010 at 07:40 PM]
@Robert - rozumiem twoja niechęć do dowodów, ale tabliczki nie zawsze mówią prawdę. Prawdziwego oznaczenia , to można by się tylko tego dowiedzieć w oryginalnych archiwach fabryki z Budapesztu i Szekesfehervar... | @Macfiction - po prostu odwołałem się do ustalonych faktów Puszczać oczko
mirekmiras   [07 kwiecień 2010 at 08:03 PM]
Po trochu to każdy ma rację, a ja już chyba znalazłem rozwiązanie tej zagadki... Z budowy nadwozia wynika, że powinien to być Ikarus 280.37, gdyż drugie drzwi znajdują się bliżej przedniej osi. O tym świadczyłoby też oznaczenie silnika na tabliczce znamionowej. czyli 310 konny silnik MAN-a. Nie powinien więc to wogóle być podtyp 280.70. Skąd więc takie oznaczenie? Wyjaśnienie znajduje się na stronie Płockiegobusa czyli tu , w podtytule "Koniec 280.37 - 05.09.2008".
Robert_529   [07 kwiecień 2010 at 08:04 PM]
Mirek, to mów a nie nas w napięciu trzymasz. Uśmiech
mirekmiras   [07 kwiecień 2010 at 08:15 PM]
Z tego co wyczytałem w kilku źródłach, Ikarusy 280.70 miały oznaczenia podtypów A, B, C, D, E, więc skąd jest H - tego chyba nikt nie wie Bardzo szczęśliwy
Robert_529   [07 kwiecień 2010 at 08:20 PM]
Ikarus widać tak oznaczył po oficjalnym zakończeniu produkcji w celu ujednolicenia typologii .37. Mnie ciekawi co innego, czemu płockie (notabene Bizony) mają dziwne i każde inne oznaczenia...
mirekmiras   [07 kwiecień 2010 at 08:23 PM]
Tajemnicze pojazdy Puszczać oczko
czarekd85   [07 kwiecień 2010 at 09:56 PM]
Bardzo tajemnicze Uśmiech Mimo wszystko, zgodnie z informacjami podanymi przez KM, już od półtora roku oznaczamy je 280.70H. Zarówno na stronie Płockibus, jak i na GPA. Tak ma być i już - nie pytajcie dlaczego, bo nikt nie potrafi tego wyjaśnić Puszczać oczko
plockibus   [08 kwiecień 2010 at 08:19 AM]
Chciałbym zwrócić uwagę na wybita literę E jest ona większa i inaczej wybita jak wszystkie inne, możliwe że też na jakiejs innej pod! więc możliwe ze wybita w innym czasie, może nie w fabryce?
Wiosną 1995r do Płocka miały być dostarczone nowe ikarusy, jednak jak udało mi się ustalić po latach Węgrzy mieli problemy z dostawami skrzyń biegów i ostatecznym montażem tych autobusów. Dostawa zaczęła się opóźniać. W efekcie w monitorowanie ich dostawy włączyły się władze miasta oraz IGKM. W końcu zdecydowano, ze autobusy przyjadą do Warszawy, gdzie odbędzie się ich ostateczny montaż i kompletacja brakujących części. Do Płocka dotarły z opóźnieniem w sierpniu. Podobno też Ikarus miał w końcu jakieś problemy z ich homologacją. Bardzo możliwe, że to spowodowało taki bałagan w ich oznaczeniach. Ustaliliśmy na podstawie informacji z KM i konsultacjach wśród mkm, że będzie obowiązywać 280.70H, ponieważ na takie oznaczenie jest wystawiona specyfikacja. Ew. 280.37 ze względu na budę. Oznaczenie 280.70E nie może być, mimo że takie też się pojawia dokumentach i takim posługuje się KM, ponieważ 280.70E to inny podtyp Ikarusa z inną budą, a to by wprowadzało niepotrzebne i błędne już zamieszanie.

Komentarz 1 do 15 z 15
Strona: 1