Galeria Płockich Autobusów


PKS Przasnysz, PT Maków Mazowiecki

WPZ 00837 / Autosan H9-35

01.04.2010 - Przasnysz, Dworzec PKS
Jest i drugi z makowskich H9-35. Niestety brak jest na nim numeru taborowego, bileterka wskazywała 00509.
80521_12-06-04.jpg Autosan-H9-21-#80626-(05)a.jpg Autosan-H9-35---WPZ-00837-(01).jpg Autosan-H9-35---WPZ-00837-(02).jpg Autosan-H9-35_WPZ-00837-(03).jpg
Infomacje o pliku
Użytkownik / Album:mirekmiras / Autosan H9 (wprowadzone do taboru do 1989r.włącznie)
Słowa kluczowe:Autosan / H9-35 / PKSPrzasnysz / PTmakow
Rozmiar pliku:206 KB
Data dodania:01 kwiecień 2010
Wymiary:800 x 533 pikseli
Wyświetleń:408
LINK DO ZDJĘCIA:http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pid=7429
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 19 z 19
Strona: 1

macfiction   [01 kwiecień 2010 at 09:42 PM]
Mirek nie mogłeś go wstawić 2 kwietnia? Puszczać oczko
mirekmiras   [01 kwiecień 2010 at 10:51 PM]
Bardzo szczęśliwy A co sądzisz Maciek o numerze z bileterki?
macfiction   [01 kwiecień 2010 at 11:15 PM]
Nie pasuje, #00509 to H9-21...
madve   [02 kwiecień 2010 at 08:35 PM]
No właśnie, a na pewno 00509 to H9-21? Ja w swoim zestawieniu pod numerem 00509 mam taki wóz ze stara tablicą OSB 083H. Zdjęcia jednak na potwierdzenie brak - tutaj chyba nie mamy, a na TWB też nici. Na jednym ze swoich zdjęć w Ostrołęce mam w dalekim tle H9-21 z podaną rejestracją, ale taborowego nie miał namalowanego Neutralny
macfiction   [02 kwiecień 2010 at 10:02 PM]
Teraz to już chyba wykluczone, żebyśmy spotkali pojazd o nr rej. OSB053H, niezależnie jaki ma numer taborowy. Ja jednak będę optował za swoim. Po pierwsze to był drugi makowski H9-35, widziałem go kilka lat temu na zajezdnii, też bez taborowego, nr rej. OSA 813R. Po drugie to nie pasuje mi rok 1990r. do zakupu H9-35. Po trzecie, pamiętajmy że 1 kwietnia to już przerwa świąteczna, nie ma kursów szkolnych, jest więcej pojazdów do dyspozycji, można przeprowadzać remonty... Nie ma przypadku, że Mirek złowił akurat
macfiction   [02 kwiecień 2010 at 10:05 PM]
w dniu Setrę i H9-35, pojazdy które cięzko było spotkać w Przasnyszu, bo to właśnie taki okres. Ja też dzisiaj na płockim dworcu widziałem #20517, które jeździ na szkolnych i normalnie w roku szkolnym dworca nie odwiedza, albo robi to bardzo rzadko. Zmianom pojazdów towarzyszy zawirowanie z obsadą, każdy z kierowców zabiera swoją bileterkę, no i ... jest wytłumaczenie... Puszczać oczko
madve   [03 kwiecień 2010 at 09:14 AM]
A, nie wiedziałem, że kierowcy mają "swoje" przenośne bileterki. Skoro tak, to rzeczywiście wszystko pasuje. Istotnie, jak byłem tydzień wcześniej w Makowie, tj. 24 marca to tam spotkałem obydwa te wozy (H9-35 i Setrę).
madve   [03 kwiecień 2010 at 09:17 AM]
A swoją drogą to ciekawe, że przez tyle czasu ten Autosan nie wpadł pod obiektyw, nie miałem go w żadnym zestawieniu. W Makowie przyjechał na dworzec od strony południowej (pewnie z zajezdni, ale wewnątrz podróżowała jakaś babcia) z tablicą "Krasiniec" (na planie 1:200 000 nie mam nawet takiej miejscowości) i po kilku minutach - o 7:30 odjechał na północ w kierunku Przasnysza Uśmiech Faktycznie kurs szkolny, zapomniałem że 1-2 kwietnia (oraz 6) to ferie.
madve   [03 kwiecień 2010 at 09:31 AM]
Hm, OSA 813R to mógłby być rocznik 1986 lub 1987, ale kto tam dojdzie jak było z tymi numerami państwowymi. Jakby co, to mogę podesłać na priv powiększenie tego OSB 083H - wóz w 2007r. po NG ze zmienionym przodem, biały z niebieskimi pasami. Może to by ewentualnie w czymś pomogło.
mirekmiras   [03 kwiecień 2010 at 11:12 AM]
Madve, odnośnie bileterek w PKS P-sz wygląda to tak: bileterka jest przypisana do konkretnego wozu, ma na sobie jego nr taborowy. Każdy pojazd jest przypisany do konkretnego kierowcy, który ma go na stanie, czyli ma on też swoją bileterkę. Tak samo, jak kiedyś każdy kierowca miał swój piórnik z całym zestawem papierowych biletów. Jeśli jednak dany autobus idzie na obsługę, czy naprawę bieżącą, wtedy jego kierowca jeździ innym wolnym tego dnia wozem, ale bileterkę ma ze "swojego" pojazdu. Stąd czasem nie pasujące bileterki do numeru autobusu. Jeśli chodzi o Autosana na zdjęciu, wcześniej jeździł na kursach szkolnych, gdzieś na terenie gmin Sypniewo lub Różan i rzadko bywał w Makowie, stąd nie miałem dużej możliwości zrobienia mu zdjęcia. Ostatnimi czasy widuję go w Makowie od ok. miesiąca. Natomiast miejscowość Krasiniec leży mniej więcej w połowie odległości między Makowem i Przasnyszem, zobacz np na Google Maps, nawet zatrzymują się tam kursy pospieszne Puszczać oczko. Kiedyś funkcjonowała tam spora cukrownia. Ten kurs do Krasińca o 7.30 jest zwykłym kursem komercyjnym, ale kursuje jedynie w dni nauki szkolnej.
mirekmiras   [03 kwiecień 2010 at 11:23 AM]
Mam jeszcze informację, że H9-35 #80533 jeździ teraz na szkolnych na gm. Sypniewo, możliwe, że właśnie za tego drugiego H9-35.
macfiction   [03 kwiecień 2010 at 12:05 PM]
Madve prześlij mi go na pks24@vp.pl Może coś mi się przypomni. Ja u siebie nie znalazłem żadnego śladu...
madve   [03 kwiecień 2010 at 12:07 PM]
Dziękuję za wyjaśnienie, w takim układzie zapewne lepiej jest prowadzić rachubę dla konkretnego kierowcy Uśmiech Z tymi kursami szkolnymi to mordęga, jak się focista sam nie wybierze szukać, to może i nigdy nie uwiecznić danego wozu. Sprawdziłem Krasiniec, faktycznie w bok od miejscowości Szczuki - na samej granicy powiatu Puszczać oczko
madve   [03 kwiecień 2010 at 12:19 PM]
@macfiction: Przesłane!
mirekmiras   [03 kwiecień 2010 at 12:25 PM]
Madve, prześlij mi go też na mirekmiras73@interia.pl, to może coś skojarzę...
macfiction   [03 kwiecień 2010 at 12:36 PM]
Zdjęcie tylko utwierdza mnie w przekonaniu, ze to #00509, ale dalej są to poszlaki, a nie twardy dowód. Po pierwsze kojarzyłem ten autobus jako właśnie biało - niebieski. Po drugie sprawdziłem swój kajet z raportami dworcowych wypraw, spotkałem go dwa 18 października 2005r. i w grudniu 2005r, czyli dwa razy, co w pewnym stopniu ogranicza możliwość pomyłki, Po trzecie sprawdziłem jak ma się numer rejstracyjny do innych pojazdów z tym indeksem, i tak : OSB 052B - 80626 1988r., OSB 064H - 90503 1989r., OSB 065H - 90504 1989, OSB 083H - ? 1990r., też by pasowało PS. WPZ 12 AV to #10051, OSA 877R - 80544, oba posiadają zdjęcie. 80544 prawdopodobnie już nie ma..
madve   [03 kwiecień 2010 at 04:30 PM]
Tu masz rację, zgadza się. Zwlaszcza, że sąsiednie wozy z 1990r. 00513 - OSB 088H i 00512 OSB 087H (tego drugiego nie jestem na 100% pewien, bo mam jego zdjęcie ze starą rejestracją przed NG - lecz bez numeru tab. oraz z nową po NG, ale to powinien być ten). 80544 z pewnością już nie istnieje, niewątpliwie poszedł na żyletki w początkach 2008r. po dużej dostawie "nowych" z 2007? PS. Cytowałem te numery z pamięci, jakoś bardziej wchodzą mi rejestracyjne Puszczać oczko
macfiction   [03 kwiecień 2010 at 05:22 PM]
Ale widzisz, co nam daje nr rej., a co dałby nam numer taborowy? Odpowiednio: Bałagan, porządek.
madve   [03 kwiecień 2010 at 06:34 PM]
To też prawda - zwlaszcza bałagan, jeżeli przedsiębiorstwo lubuje się w przerejestrowaniach pod byle pretekstem. Tutaj niedoścignionym przykładem był dla mnie MZK Żyrardów - większości wozów aż trzykrotnie zmieniano tablice: państwowe (<1991) > prywatne (1991-1998) > "przejściowe" WTS (1999-2000) i wreszcie białe. O numerach taborowych nawet im się nie śniło (z wyjątkiem okresu 2003-2005).

Komentarz 1 do 19 z 19
Strona: 1