Galeria Płockich Autobusów


#646 / Solaris Urbino II 12

13.07.2012r. - Płock, Południowa
Dwa wozy tej linii gdyż #646 miał kolizję. W myśl kodeksu ruchu drogowego wina powinna być obupólna. Ciekawe jak postąpiła Policja ?
646.jpg 646-8-2.jpg 646_666.jpg 646~2.jpg 646-32.jpg
Infomacje o pliku
Nazwa pliku:646_666.jpg
Użytkownik / Album:wiechu / Solaris Urbino 12
Słowa kluczowe:KM646 / KM666 / linia20 / Południowa / pętla
Marka Typ:Solaris Urbino II 12
Data wykonania (DD.MM.RRRR):13.07.2012r.
Miejsce:Płock, Południowa
Rozmiar pliku:192 KB
Data dodania:lipiec 31, 2012
Wymiary:800 x 600 pikseli
Wyświetleń:716
LINK DO ZDJĘCIA:http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pid=11698
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 12 z 12
Strona: 1

mirekmiras   [lipiec 31, 2012 at 11:40 PM]
Napisz coś na temat okoliczności kolizji.
plocman   [sierpień 02, 2012 at 07:33 AM]
Wypadało by napisać coś więcej na ten temat, bo zdanie o obopólnej winie nic nie mówi.
wiechu   [sierpień 06, 2012 at 12:44 AM]
Kierowca autobusu wyjeżdżał z zatoki i wtedy uderzyła w autobus osobówka.
mirekmiras   [sierpień 06, 2012 at 04:06 PM]
Powiedz jeszcze Wiechu, dlaczego uważasz, że wina powinna być obopólna? Bo generalnie nie ma takiego pojęcia.
plocman   [sierpień 06, 2012 at 08:48 PM]
Niby z jakiej racji obopólna, skoro autobus włączał się do ruchu?
arekscorps   [sierpień 06, 2012 at 10:46 PM]
Przepisy nie są jednoznaczne w takich przypadkach.
wiechu   [sierpień 07, 2012 at 12:58 PM]
Mirek jakiego pojęcia nie ma ? Plocman i Arek. Art. 18 ust.1 kodeksu ruchu drogowego Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię. Czyli wina kierowcy osobówki.
wiechu   [sierpień 07, 2012 at 01:00 PM]
Lecz ust. 2 tego artykółu mówi 2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Więc teoretycznie powinna się uznać winę obojga kierowców. Ale jak już postąpi policja to zależy jak kto się umie tłumaczyć.
mirekmiras   [sierpień 07, 2012 at 02:48 PM]
Wiechu, co do ust. 2 to raczej to wskazywałoby na winę kierowcy autobusu, ponieważ nie upewnił się, czy sąsiedni pas ma wolny. Rozmawiałem z pewnym policjantem ruchu drogowego i powiedział on, że w praktyce winę w takich przypadkach ocenia się na podstawie relacji obu kierujących, ewentualnych świadków, uszkodzeń na pojazdach i ewentualnych innych śladów, zresztą jak przy każdym zdarzeniu drogowym. Czasem nawet niezbędna jest ekspertyza biegłego ruchu drogowego, czy biegłego z zakresu mechanoskopii, ale to częściej przy wypadkach. Przykład takiej kolizji, to dość skomplikowane zdarzenie, więc sprawa nie jest prosta. Czasem może to być wina kierowcy autobusu, a czasem kierowcy innego pojazdu, w zależności od okoliczności podanych wyżej. Tak więc winna kolizji jest jedna strona, a druga strona może zostać także ukarana mandatem za naruszenie innego przepisu niż spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, czyli popełnienia innego wykroczenia. Dodam, że stronom przysługuje prawo odmowy przyjęcia mandatu karnego, wówczas sprawę będzie rozpatrywał sąd pierwszej instancji itd.
wiechu   [sierpień 07, 2012 at 04:16 PM]
No dokładnie tak jak piszesz. Lecz ust 1 mówi o winie kierowcy pojazdu osobowego więc jak sam widzisz ustępy te się ...hmmm brak mi słowa...wykluczają ? Tak jak większość przepisów w tym państwie. Z tego co znalazłem w tabeli mandatów drogowych to jeden z kierowców powinien dostać mandat za spowodowanie kolizji i powinien to być teoretycznie kierowca autobusu gdyż włączał się do ruchu. A kierowca pojazdu osobowego powinien dostać mandat za nieumożliwienie włączenia się do ruchu autobusowi sygnalizującemu
wiechu   [sierpień 07, 2012 at 04:17 PM]
zamiar zmiany pasa ruchu lub wyjechania z zatoki na jezdnię z oznaczonego przystanku na obszarze zabudowanym. Jest za to 200zł bez punktów.
mirekmiras   [sierpień 07, 2012 at 07:03 PM]
No możliwe, że nawet tak się to skończyło. A przepisy te konkretne tutaj przytoczone są właśnie w pewnym sensie ze sobą sprzeczne, może powiem tak, sformułowane, nie tak, jak powinny. A takich przykładów jest... a może jeszcze więcej Bardzo szczęśliwy

Komentarz 1 do 12 z 12
Strona: 1